logo_bip.gif

OIP2

chor banner

 

 

MASCOT STANDARD FRONT2 1

Logo LDK 4

Logowanie

Odwiedziło nas już:

2863305
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Ten miesiąc
All days
49
591
640
32512
2863305

Szukaj na stronie

Informujemy, że Twoje dane osobowe osobowe przetwarzane przez Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Ciechanowie, adres: ul. Czarnieckiego 40 Ciechanów 06-400 jako Administratora danych. W celu skontaktowania z Inspektorem Osobowych Dane - Panią Beatą Duch-Kosiorek, napisz pod adresem e-mail: b.duch@obslugarodo.pl

Twoje dane będziemy przechowywać do czasu sprawy sprawy sprawy sprawy sprawy Sprawy i wygaśnięcia roszczeń z nią związanych. Przysługuje Ci prawo do ich dostępu danych oraz otrzymania ich kopii, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz do zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie. Podanie danych jest dobrowolne. 


1.2

Trwają zapisy do klas pierwszych i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2023/2024.

Wnioski o przyjęcie dziecka do klasy I, do oddziału przedszkolnego lub świetlicy, są dostępne w sekretariacie lub na stronie internetowej szkoły w zakładce "Dla rodziców".

Wypełniony wniosek należy złożyć w sekretariacie szkoły do dnia 15 marca 2023 r.

Z A P R A S Z A M Y 

 


 

Drodzy rodzice i uczniowie

W sprawie uzgodnień na boisku przy Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi

prosimy o kontakt p. Pawłem Nowotka nr tel. 500 829 427

Dyrekcja Szkoły


Szanowni Państwo,

na prośbę Ministerstwa Edukacji i Nauki przekazujemy broszury pt.: Dzieci w wirtualnej sieci i Nastolatki w wirtualnym tunelu. Zostały one opracowane przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii w Poznaniu.

Zachęcamy do zapoznania się z materiałai.

Linki do broszury:

Dzieci w wirtualnej sieci

Nastolatki w wirtualnym tunelu

 

zobacz nasze wiadomości22

Miejski Zespół Szkół nr 2

ul. Czarnieckiego 40

06-400 Ciechanów

tel. 23 672 22 46

 

 

Integracja - sposób kształcenia osób z niepełnosprawnościami (klik)

 

Nadrzędnym celem naszej szkoły jest wszechstronny rozwój ucznia we wszystkich sferach (wiedza, umiejętności, wartości, relacje w grupie, relacje ze społeczeństwem, relacje z samym sobą).

Klasy integracyjne dają możliwość wspólnego kształcenia się dzieci pełnosprawnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Zalety klas integracyjnych 

  • w klasie uczy się do 20 uczniów, w tym 3-5 uczniów z orzeczeniem,
  • w klasie pracuje jednocześnie dwóch nauczycieli (nauczyciel przedmiotu i pedagog specjalny),
  • indywidualizacja procesu nauczania, program, formy i metody pracy są dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka,
  • dzieci mają zapewnioną dodatkową pomoc specjalistyczną,
  • integracja dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych w naturalnym środowisku rówieśniczym, nauka nawiązywania prawidłowych kontaktów i niesienia pomocy innym,
  • wykształcenie u wszystkich dzieci postaw tolerancji, akceptacji, szacunku,
  • od 2015 r. uczestniczymy w Projekcie naukowym realizowanym przez Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem prof. Ewy Pisuli. Celem Projektu jest przeprowadzenie adaptacji polskich wersji językowych dwóch narzędzi do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu określanych mianem złotego standardu diagnostycznego: ADOS-2 i ADI-R. Projekt stanowi ważny krok w kierunku umożliwienia stosowania ADOS-2 i ADI-R w Polsce.
  • w 2015 r. zdobyliśmy główną nagrodę w drugiej edycji ogólnopolskiego konkursu „Szkoła przyjazna dla każdego” organizowanego przez Instytut Inicjatyw Pozarządowych i Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera.

Powyższe działania prowadzą terapeuci specjaliści w specjalistycznych gabinetach wyposażonych w profesjonalny sprzęt terapeutyczny oraz całą gamę programów multimedialnych i pomocy dydaktycznych, dzięki którym pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest bardzo efektywna. Wyposażenie gabinetów było możliwe dzięki otwartości placówki na innowacje pedagogiczne i udziałowi w różnych przedsięwzięciach, których jesteśmy pomysłodawcami lub uczestnikami.


Udogodnienia dla dzieci niepełnosprawnych:

  • możliwość zorganizowania dowozu do szkoły,
  • winda dla dzieci na wózkach inwalidzkich,
  • platforma do zjazdów po schodach,
  • podjazdy dla wózków inwalidzkich,
  • toalety dla uczniów niepełnosprawnych.

Specjalistyczne działania terapeutyczne prowadzone przez terapeutów specjalistów to:

trening umiejętności społecznych: prowadzi do poszerzenia wiedzy o społecznych; zwiększenia zakresu umiejętności wykonawczych; zmiany doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych, zmniejszenia doświadczanego napięcia, uzyskania lepszej samooceny;

trening Metodą Tomatisa: stymuluje mózg poprzez wielokrotnie powtarzane seanse słuchowe przy użyciu urządzenia stworzonego specjalnie do tego i stopniowego wspomagania mózgu w analizowaniu informacji dźwiękowej. W ten sposób mózg przygotowuje się do pochłaniania wiedzy. Poprawia się pamięć, koncentracja uwagi, jakość pisma, znikają problemy w komunikacji, zwiększa się zdolność przyswajania języków obcych;

trening EEG Biofeedback; pomaga uzyskać lepsze wyniki w nauce poprzez wzrost efektywności pracy mózgu. Metoda ta pozwala zwiększyć szybkość myślenia, pamięć i koncentracje uwagi i znacząco wpływa na jakość życia;

terapia logopedyczna: skierowana jest do uczniów mających problemy z prawidłową wymową, jąkaniem;

psychoterapia poznawczo-behawioralna: jest to skuteczna, udokumentowana badaniami klinicznymi metoda postępowania terapeutycznego w różnych zaburzeniach psychicznych. Nastawiona jest na zamianę myślenia (sfera poznawcza) i zmianę zachowań (sfera behawioralna). Zmodyfikowany w trakcie terapii sposób myślenia powoduje zmianę emocjonalną i oczywiście zmianę zachowań. Psychoterapia nastawiona na rozwiązywanie bieżących, konkretnych trudności i problemów;

terapia psychologiczna;

zajęcia z oligofrenopedagogiem;

wspieranie rozwoju poznawczego: rozwijanie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dzieci poprzez wprowadzanie nowych aktywności oraz wykonywanie wielu ćwiczeń wzmacniających rozwój psychoruchowy; ćwiczenia łączą ze sobą elementy nauki i zabawy;

terapia integracji sensorycznej: rozwijanie prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne (wzrok, słuch, dotyk, smak, węch) oraz płynące z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowagi i czucia głębokiego). Jest dla dziecka bardzo atrakcyjna, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej;

terapia zajęciowa: uaktywnianie uczniów poprzez wykonywanie określonych czynności mających również charakter usprawniania psychicznego.